Välkommen till vår Sims 3 blogg!

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Mitt Liv som kändis del 6

Av Daina och Cathy - 19 november 2011 15:07

Gisselle Star=Mörk lila

Jane Star=Mörk Grön

Benny=Mörkt blå

Kicki= Klar orange

Gäster& övriga människor= Grå


- När nån pratar.

"När nån tänker"

Kurvig stil,dom säger nåt med eftertryck.


-Vad ville ni snacka om?

-Eh...? Det är ...kommer . . . hmm,mummlar Benny som inte har ett ordentligt svar,han måste vänta in Gisselle innan han säger nåt.

  

-Ah! Jag kom på en sak,en grej . . . till skolan,börjar Jane. Vi ska fråga hur ni sorterar era sopor,alltså du,och sen göra diagram och massa sånt på det. Så,Benny sorterar du dina sopor?

-Det gör jag väll,svarar Benny.

  

Gisselle kommer och sätter sig ner.

-Hörni! Jag har en mycket bra nyhet, Jag och Benny fick precis en förfrågan om vi ville spela på en klubb,med vårt band.

-Har ni ett band?,säger Jane skeptiskt. Vad heter det?

-Det heter "Twilight Glory",svarar Benny.

  

-Vad det nåt annat ni ville säga?,undrar Jane.

-Ja,Jane,börjar Gisselle. Vi har bestämt oss för att flytta,till ett annat ställe,självklart i Bridgeport.

-Okej,visst,när flyttar vi?,undrar Jane.

-Du är inte . . . arg?,säger Benny chockat.

-Varför skulle jag vara det?

Men Gisselle och Benny svarar inte,dom är en smula chockade.

"Att hon inte vart sur eller fick ett utbrott",tänker Gisselle.

"Oj,den reaktionen väntade jag mig inte!",tänker Benny.

  

-Vi flyttar imorgon,vi skulle uppskatta om du kunde hjälpa till och packa ner alla små saker och sånt i ditt rum,möblerna fixar vi.

-Visst det kan jag göra.

-Bra,Jane.

  

-Du kan gå om du vill,Jane,sa Gisselle och reste sig.

-Vi måste packa vi med,säger Benny.

-Okej,svarar Jane.

  

När Jane har gått blir Gisselle och Benny stående.

-Jaha... Det gick ju jätte bra med Jane,eller hur?

-Ja,det gjorde det,svarar Benny. Konstigt nog.


Nästa dag,tidigt på morgon . . .

  

-Jane,är du fortfarande sur?,suckar Gisselle.

-Jaa!, det är jag! Varför får Benny åka limo? Va?,du är ju tillochmed mer "kändare" än honom,säger Jane surt.

-Guuud,Jane bete dig inte som en 5-åring,suckar Gisselle.

"Hoppas vi är framme snart!"

    

-Ah,suckar Benny.
"Skönt att få åka limousin,med chafför till och med!"

-Vänta!,utropar Gisselle. Vad händer?
"Åh nej! Jag är ... Gravid!"  

Benny och Jane. Har kommit in i det nya huset.

-Meh! Det är ju likadant.

-Nej,det här stället är större och har du sett trädgården,och själva tomten?

-Nja,inte ... än,muttrar Jane,hennes humör är fortfarande dålig pågrund av limousinen.


  


Under tiden har Gisselle gått upp på övervåningen och bytt kläder.

-Jaha,suckar Gisselle.

"Hur säger man det här,då? Det vill jag gärna ha svar på"  

"Nej,det här var inte rätt kläder,jag byter nog",tänker Gisselle och byter om til kläderna hon hade innan och går ner ut på gatan.                             

-Post?,säger Gisselle och kollar i Brevlådan. Nähe,inte den här gången.

Gisselle går till trädgården på baksidan va huset.

 

"Här får man verkligen till  bra musik",tänker Gisselle.

"Jag undrar när alla ute möbler kommer,och han som skulle olja trä-däcket?"

  

"Vilka vackara fjärilar!",tänker Gisselle och tittar på fjärilarna en stund,innan hon ger sig på uppdraget att fånga en." Svårt som attan!"


Flera minuter senare . . .

  

-Vilken vacker fjäril!,säger Gisselle. Jag har aldrig sett en sån vacker fjäril i hela mitt liv.

-Mamma!! Kan du komma,hit?,ropar Jane från trä-däcket.

-Ja,visst.

  

När Gisselle är framme börjar Jane hoppa runt och klappa i händerna.

-Mamma,du är bäst! Vet du vilka som är våra grannar?

-Nej,säger Gisselle,fast hon egentligen vet vilka Jane menar.

-Jo, Jake! Du-vet-vem,killen!,jublar Jane.

-Vad roligt,Jane.

  

-Sååå,du gillar huset mycket?,säger Gisselle hoppfullt.

-Ja,jag älskar det. Jag gillar att det är liknande hus som vårt förra,det känns som hemme,fast ändå inte.

-Åh,vad bra. Jag och Benny var lite oroliga över det.

"Min lilla guldfisk hade nog gillat det nya huset".

  

-Ja,och vi ska fia massa snygga möbler här,börjar Gisselle ivrigt. Men dom har inte kommit,än. Men dom kommer inom 1-2 dar. Först måste killen som ska olja trä-däcket komma och . . .
-Vad roligt,men mamma jag har prov om 2 dar jag måste ta minsta gnutta fritid till att plugga,avbryter Jane.

  

-Men huset är jätte coolt,försäkrar Jane när hon ser sin mammas snopna blick.

-Kul,eller hur?

-Ja,det är jätte coolt,allting,utsikten är värd en miljon i sig.

  

-Huset,är coolt,jag längtar till trädgården är färdig,framsidan också.

-Ja,det kan ju du och jag göra,åka till en blomster butik och köpa blommor.

-Ja,det skulle vara sko...,vad är det som låter?,undrar Jane när hon hör ett högt ljud.

-Det låter som ett  .... flygplan,eller helikopter.

  

-Aha,det är där dom bor,säger en man högt uppe i en helikopter.

Innan han flyger tillbaks till sin start-platta.

     

En stund senare betsämmer Gisselle sig för att hälsa på sina grannar - Freedom's.

"Detta ska bli trevligt".

  

"Okej,då kör vi",tänker Gisselle. Och går upp för trappan.

  

Hon ringer på och väntar.

"Undrar hur snabba dom är".

  

"Åh,en spark. Nu är jag säker på att jag verkligen är gravid",tänker Gisselle och sätter händerna på magen.

"Ah,nu verkar han komma".

  

-Hej! Du är Gisselle - Gisselle Star eller hur? Jane's mamma. Jag är Jake.

-Hej,ja jag är Gisselle och Jane's mamma. Så du är Jake,säger Gisselle och skakar hand med Jake.

-Vill du komma in,kanske?

-Ja,tack gärna,svarar Gisselle.

  

-Fint,hus. Mycket stort,verkar det som,säger Gisselle.

-Ja,det är väldigt stort 3 våningar och en väldigt fin trädgård,tycker jag då.

  

-Och du pluggar ordentligt hoppas jag?,säger Gisselle skämtsamt.

-Ja,det gör jag. Rätt mycket,jag tänar också.

-Ja,skrattar Gisselle. Det ser man på kläderna.

-Ja,vi har gymet på undervåningen,källaren kalla det vad du vill.

-Trevligt att träffas,Jake. Men jag var mer ute efter dina föräldrar,och jag ska iväg nu,ses.

-Ja,detsamma.


Senare . . .

  

"Är vi framme nu? Det verakr så i allafall",tänker Jane. "Vad mörkt det är,kommer hösten snart,kanske. Det är nog 'orsaken' till det tidiga mörkret",tänker Jane.

  

-Ska du med,Jane?,säger Gisselle.

-Ja,jag kommer mamma. Hur är det?  Du går så lustigt.

  

-Gör jag? Jaha,men det är för magen. Ser det mycket kosntigt ut?

Jane ska precis svara när dom plötsligt hör ett skrik . . .


Fortsättning följer....


Vad tycket ni? Bra,dålig?


   //  Daina 

 
 
Ingen bild

Helen

20 november 2011 09:37

Jävlar vilken bra blogg!
Och historien,ja på det området är jag speachless,allvarligt.
Den är bara så ägig! Lägg aldrig ner den,eller så iaf.
Och när ni var inaktiva,dte gjorde inget,istället kom ni och strålade med ett skit bra avsnitt av mitt liv som kändis,del sex.

Daina och Cathy

20 november 2011 16:37

Tack så jätte mycket!
Vad bra att det inte gjorde nåt för dig,och vi är ledsna för att vi inte bloggade =(

// Daina

 
Ingen bild

England

21 november 2011 15:14

Jihaaa! It's a greatest blog in the hold "sims3-world",do I think x)

Daina och Cathy

23 november 2011 21:02

Oh,thanks;)
Nice to have som one from a another country (?)

// Daina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daina och Cathy - 1 mars 2012 19:52

Dag 22 - Sunset Valley eller Bridgeport?   Helt klart Sunset Valley. Jag gillar storstan, men i sims är ändå Sunset Valley mycket bättre. Först och främst så "hackar" det inte där som i Bridgeport. För ibalnd blir det konstigt när jag zoomar in p...

Av Daina och Cathy - 28 februari 2012 19:08


Dag 18 - Vilken färdighet tycker du mest om?   Hmm, jag tycker nog bäst om skulpterar färdigheten, vet inte varför men simmarna kan ju göra väldigt coola statyer möbler osv. med den färdigheten.   Dag 19 - Ful sim med bra egenskaper eller sny...

Av Daina och Cathy - 28 februari 2012 19:05

Hej!   Konstig rubrik (jag vet). Men som rubriken: SKIT OCKSÅ! Jag får inte igång sims... Och därför kan jag inte ladda upp Afrodite   Får prova att få igång den mer senare. Så jag är leden att inte Afrodite kommer idag... Men den kom...

Av Daina och Cathy - 27 februari 2012 20:25


Hej!   Som rubriken säger: Var har Cathy (jag) varit??Alltså just nu bloggar jag ju (som ni ser) xDMen jag har haft lite IRL saker så att säga. Så jag är ledsen för stora pausen för min del men såg att Diana bloggat vilket är bra;)Jag har inte ...

Av Daina och Cathy - 26 februari 2012 16:01

Dag 16 - Ta bilder eller filma?   Helt klart ta bilder, brukar nästan aldrig filma i mitt sims (förutom när jag råkar trycka in video-knappen). Så ta bilder ;)   Dag 17 - Ladda ner simmar eller skapa egna?   Jag väljer nog att skapa egn...

Presentation


Vi är 2 bästisar som heter Daina och Cathy, vi älskar Sims 3,såklart;)

Fråga oss

8 besvarade frågor

Nyheter,kommande och nytt

Nytt: Vi har Tagit upp 30-dagars utmaningen!

 

Som kommer: Mitt Liv som Kändis, kanske ?

 

Vi är: Offline

 

Kommentera gärna! :)

 

Kontakta oss på: welovethesims3@spray.se 

Bloggen startade den 8:e September 2011.

Omröstning

Vilken är din favorit av The Sims 3 spelen?
 Leva Livet
 Kvällsnöjen
 Husdjur
 Drömjobb
 Alla prylpaket
 Hatar Sims
 Alla är okej,har ingen favorit
 Gillar alla lika mycket
 Ingen kommentar

Kalender år 2011

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök efter inlägg

Senaste inläggen

Historier

Följ gärna dom 2 kommande historierna! "Att Leva LIVET"

  En historia som är baserad och handlar om sims 3 Pryl-paketet "Leva Livet"  och "Mitt liv som kändis"  
---

Oväntad
 
En berättelse skriven av Cathy.
Deras värld vänds uppochner när Oväntad kommer in i deras liv.
Hur kommer det gå?
Få reda på det genom att följa serien;)

Kategorier

Spelen som kommer/har kommit

DRÖMJOBB

Där du kan följa med dina simmar till deras jobb och göra dom till stjärnor och ha en bra karriär. Kanske ska din sim bli brandman? Eller dektektiv?Skulptör? Allt är möjligt i Sims 3 expansions paketet Drömjobb.

 

 

 

Kvälssnöjen.

Vågar du förena dig med mörkrets makter?

Du kan nu bo i lägenheter eller bli världsberömd,kanske skådespelare eller vill du blanda drinkar istället?

Vill du spendera natten på innestället eller vill du kolla på alla snyga design möbler?

 

 

LEVA LIVET

 

Allt förbarn och tonåringar.

Köp trädkojor och annat skoj! Kör en sväng runt området i barnvagnen med din lilla bebis och dekorera rummet med prinses-tema eller låtsas att du är i rymden.

Kommentarer

Din kommentar räknas!

Vi blir glada för alla kommentarer som ni läsare skriver. (Undantag elaka/kränkande kommentarer).

Så du får gärna skriva en kommentar om vad du tycker och vad du gillar med vår blogg.

Vi blir jätte glada för varje kommentar,kom ihåg det. Din kommentar räknas!

Sims 3 spelen

Arkiv

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards