Välkommen till vår Sims 3 blogg!

Alla inlägg under september 2011

Av Daina och Cathy - 28 september 2011 20:08

Ja,vi hinner tyvärr inte hinna massa inlägg,då vi ska lägga oss tidigt.  

Vi kommer tillbaka på lör-sön,inte säkert om vi hinner blogga på lördagen,men på söndagen,och vi kommer då kompensera det och skriva massa så!


Hejdå,Daina

Av Daina och Cathy - 27 september 2011 19:56

Detta är väl inte direkt nåt om sims,men ville visa iallafall ;)

  Som säkerhets-koden:)

Och måste (tyvärr) meddela att vi inte kommer kunna blogg under tor-lör då jag och Cathy är borta av personliga skäl,men sen är vi tillbaks,och om det går ska jag visa bilder på "Mitt Liv som kändis" huset,hur det ser ut och vad temat är oav,missa inte det!


Daina

Av Daina och Cathy - 26 september 2011 20:16

Hej,nu har jag skapat ännu ett rum till Design-creation.

Bilder:


   Simmen: Elsie Olsson   Vardagsrummet,uppifrån

   Södra delen av rummet   Ingången   Norra delen av rummet.

Temat: Mysigt modernt blandat med äldre stil.Vitt och blommiga-matchande sitt-möbler.

Klädsel: Bruna och mörka färger - höstigt mode.

 

Hoppas ni gillade det,skriv gärna i en kommentar.


Daina.

P.S Cathy kommer börja skriva en serie här,också,missa inte den när den kommer!

Av Daina och Cathy - 26 september 2011 20:10

Hej!


Skulle visa några bilder idag,bland annat bild pån mitt hus till  min sim Cathy Moon.

Här är några bilder:

  Som ni ser har jag byggt en vallgrav,i den finns det bland annat :

-Döds fisken

-hajar

-vanliga fiskar av olika slag


För att min kändis sim ska vara extra skyddad från tjuvar m.m så har jag:

-4 tjuv alarm vid ytter dörren

-vallgrav med dödliga fiskar

-elgrind


Mer om mitt hus visar jag i ett annat inlägg...

 

Den här bilden tog jag när jag inredde huset.

Mer såna bilder kommer jag visa någon annan gång.

Detta är hennes kontor/arbets-hobby rum

I rummet finns:


-skrivbord (syns tydligt på bilden)

-Bokhylla

-datorer och andra tillbehör för kontors arbete

-Kemi bänk

-Stafli

-Instrument


  En bild från hennes gamla lägenhet (hon bor nu i ett stor villa på kändis ön)   Det här är en bild när jag inredde huset
Det visar:
-en del av hennes STORA sovrum

-Hobbyrum/arbets rummet/kontor
-Garderob (ej färdigt,keyboarden står där av någon konstig anledning)
-En liten del av badrummet

  Detta är hennes akvarium


  Hon åker sin egen,rosa, *tjejiga* bil:)


Mer bilder och så kommer jag visa senare  


Mvh

Cathy

Av Daina och Cathy - 25 september 2011 19:03

Hej!


Min Cathy var för några dagar sen ute när hon ser en bar.

Hon klär sig fint (som ni ser).


Och så ska hon muta portvakten.
Hon babblar lite och ger ut reklam för en resurang (eftersom hon har det som uppdrag).

Sen börjar hon muta med 150 simdaler.

Han tar emot pengarna och vet ni vad han säger?

Jo:
"Ni skulle ha fått gå in iallafall"

Jag har alltså gett honom pengar ,men hon skulle fått gå in utan att ge pengar till honom.

Vilken fräckhet!

Men,men .Här nedanför ser ni en bild jag har tagit;)


    Vad tycks?


Daina kommer snart med en saga,vad hette den nu igen...

Just det Mitt Liv som kändis tror jag det var.

Hon berättar mer om det själv;)

SES

Cathy

Av Daina och Cathy - 25 september 2011 16:30

Här kommer del 1 av "Mitt Liv som kändis",kommentera vad du tycker!:)

Hur du läser Historien:

Färger:

Gisselle Star=Ljus lila

Jane Star=Mörk Grön

Benny=Mörkt blå

Kicki= Klar orange

Gäster& övriga människor= Grå

 

"Åh,äntligen! Vårt hus,detta kommer bli underbart"  Gisselle Star  står i sitt nya hus i Bridgeport.  

-Detta blir perfekt,ifall jag ska ge upp min musik-karriär och bli konstnär istället. Gisselle står och tittar in den gulliga och moderna huset med en lantlig tuch.

-Hallå? Huset?Nähä,svara inte då ,jag sticker och handlar,även kändisar måste handla mat. Säger Gisselle till det tomma huset innan hon går till garaget och åker iväg till mat-affären.   

-AAAAhhh,du...du..du.duuu,du är juujuu. Stammar en kvinna som stannar när hon ser Gisselle komma ut ur mat-affären.

  

-Hej! Vem är du? Frågar Gisselle och ler vänligt mot kvinnan.

-Jag är,ehm.. Janet Katzuno.

-Åh,jag är Gisselle Star. Trevligt att träffas. Säger Gisselle och ser att Janet Katzuno blir gladare för varje ord hon säger.

 

Efter att Janet Katzuno och Gisselle pratat kommer en  kille,Lolla Belle's son.

-Åh,han ser ut att vara kär i dig, fnissar Janet.

-Haha,kanske det skrattar Gisselle.

"Oj,jag visste inte att jag  var så här känd"

-Star??!! säger Lolla Belle's son och tittar  på Gisselle och sen en blick på Janet innan han springer till sin cykel och cyklar hem.

-Han är bara en av många ,säger Janet och fnittrar.

-Det kommer komma många fler,och kanske lite äldre.

-Tror du det? Frågar  Gisselle och tittar på Janet.

-Jag tror inte,jag vet  det,du är mycket vacker. Säger Janet och ler.

-Tack!  "Är det verkligen så? Kommer det att vara värre?"

-MAMMA! Kom nu,jag vill hem. Säger Jane,Gisselle's dotter som kommit,hon sätter sig i bilen och trycker på tutan.

-Jag kommer,lugna dig Jane!


Vid middagen...

   -Mmmm,gott,mamma. Säger Jane och slevar i sig mer våfflor.

-Tycker du? Och då menar jag verkligen? Undrar Gisselle och hoppas få ett svar av sin dotter.

-Ja! Dom är såå goda,kan du grilla sånna här i morgon till frukost,imorron?

  -Ja,fast jag kommer inte att grilla som,man brukar nämligen inte göra så. Såger Gisselle och smårler för sig själv. "Grilla våfflor,på en grill? Nej,Jane måste nog lyssna uppmärksammare på Hem-kunskapen i skolan"   -Mmm,dom är ju faktiskt riktigt goda!

-Ja,jag sa ju det,trodde du att jag ljög?

"Ja,det trodde jag"

-Nej,det trodde jag inte,Jane. Jane och Gisselle äter upp sina våfflor,med hallon på,under tystnad.

  -Jag kan diska mamma.

-Är du säker,Jane?

-Ja mamma,kan du kolla posten? Vi skulle få prov-svaren idag.

-Jepp,på väg,jag väntar också brev.

-Gör du?

-Oj,värst vad du låter förvånad.

-Jamen jag är ju det,du brukar ju aldrig få post,ju.

-Nej,jag vet,fast nu får jag det...tydligen.

 

"Jaha,få se nu... Jo här har Jane sitt prov-svar undrar vilket betyg hon fick? Iallafall inget högt i Hem-kunskapen"   "Varför ska brev-bäraren slänga posten vi fönstret? Vad ska det vara bra för?"  Säger Gisselle och går in och upp till övervåningen.  

 "Mamma har säkert gott och lagt sig,hoppas jag"   

 -Phuhuu,ahhhh,*host* *host*   Gisselle har tappat upp ett bad till sig,hon tänkte ta ett bad för att slippa stressen och bara njuta. Då dte plötsligt ringer. 

  -Hallå? Gisselle Star här.

-Nämen hejsan Gisselle,just den jag ville ha tag på. Säger en kvinnoröst i andra änden av telefonen.

-Hehe,det är mig du får tag på om du ringer till min mobil.

-Ja,det är klart,du får orsäkta för min dåliga humor.

-Äh,det gör inget,men vem är du?

-Har jag inte berättat det? Jag är så ledsen,jag heter Kicki Hammilton,din agent.

-Min,agent?

-Ja,har ingen talat om det? Men jag är iallafall det,och jag måste fråga,har du läst dagens tidning?

-Ehh,nej.

-Okej,det är väl bra,du måste läsa vad skvaller pressen har skrivit om dig.Jag kommer i morgon och visar,och du inte har tidning där?

-Nej,det har jag inte.

-Okej,vi säger så,hejdå.

-Hejdå,Kicki.


  

"Vad hade skvaller pressen skrivit om mig? Usch jag vill helst inte veta."Bäst jag sover"  

 "Jag måste börja,träna,börjar....tappa...formee,zzzzz"   "Hehhe,mamma har nog somnat nu,och här sitter jag och tittar på tv:n,medans hon är ovetande,detta äger,att ha 2 våningar så att hon inte hör mig"


Och där är del 1 slut,hoppas ni gillade det.


Daina

Av Daina och Cathy - 23 september 2011 21:09

Hej,imorron kommer Del 2 av Att Leva LIVET och Del 1 av  att vara kändis.

Missa inte det.


Cathy

Av Daina och Cathy - 23 september 2011 14:29

Här kommer Att Leva LIVET del 2,och nu blir det en riktigt historia,iskillnad från den första delen:)


Del 1,Att Leva LIVET

Färger:

Joey=Klar-röd färg
Jane= Neon-grön
Tanya= Turkos
Lilly= Mörk-blå
Tiana= Blek-lila
Gäster & andra simmar= Pumpa-orange


 " När nån tänker nåt


- När man pratar


Kurvis stil,när nån verkligen menar det med "intryck"


Färgen visar em det är som pratar/tänker


Och i svart är det då "jag" berättaren som säger nåt.


   -Okej,hallå?Jo jag tar en tur med Tanya,och måste ni vara snälla och stanna  på tomten inte röra en centimeter av en annan tomt,asfalt och liknande,och stanna på tomten och ta hand om Tiana,okej?

-Ja,mamma det ska vi,eller hur Jane? säger Joey och tittar ,så strängt han kan på Jane.

-Ja,det är klart,vi kommer självklart att ta hand om Tiana,stanna på tomten och inte lämna den,visst var det så du sa mamma?

-Ja,bra att ni  vet det,och jag hoppas ni lyder det också.Medans jag är ute med Tanya,så länge det komme rinte att dröja längre än... Lilly tänker efter i några sekunder ...inte längre än 20 miuter.Vi ses,säger hon och sätter ner Tanya i en vagn och går ner för gatan.

-Sådär,nu är vi hemma,skönt eller hur?

-Nanaaaaaaaadoddia!
-Oke,det där tar jag som ett ja. Lilly von Kance tittar ner på Tiana,hennes 1 åriga dotter,hon hoppas att Tiana tycker om deras nya hus.
   -Sådär Lilly tar upp Tiana ur vagnen ,vad tung du är! Pust,snart orkar jag inte bära dig längre,du är för stor.

  Lilly gick efter sina barn som rusat in när hon kom hem.
-Joey?Jane? Var är ni?  Lilly får inget svar av sina barn,som verkar vara försvunna.
"Detta är det enda minuset med ett stort hus med 2 våningra plus en källare,men vad har jag att klaga på? Det här är perfekt" tänker Lilly.

Och vart är Jane och Joey?
  
Jane gör det bästa hon vet...rita! Och hon har fått sitt allra första staffli,vilket gör henne överlycklig.   Joey satt och surfade på sin dator,han letade efter världens kändaste planeter,galaxer och massa annat om rymden,vilket var det roligaste Joey visste.   Klockan var Halv Nio,när Jane slutade måla och Joey slutade forska om stjärnor,dags för läggdags.   "Va? är klockan fortfaramde halv nio fast mamma sa ju att den var nio? Den måste ha stannat" --Godnatt,Tanya,hoppas du sover sött.

-Mmmm,ahhhh Tanya gäspar hon är trött efter att,ja vart en liten ettåring i sitt nya hus.
 

-Sådär! Här har du Pippi,och gott natt,älskling.
-Piiiiiiiiiiiipppin,dodanaaamooo   "Det här huset är perfekt! Jag tycker det är underbart,stort,eget rum,vilket är ett stort PLUS och massa slott på väggarna och i det temat,så coolt."     "Mitt rum är helt klart finast! Hans är ju fult av stjärnor och små,ja små...planeter,medans mitt är att sagorum! Massa slott och här sover ju jag,prinsessan!
-ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz

"Du är min idol Jim Zlatan,du är världens bästa fottboll-spelare,en gång blir jag som du,eller en forskare,Astronaut eller nåt sånt"


Nästa morgon....

-Tack,för våfflorna,jag går till skolan nu!

-Hejdå Jane,lyssna på läraren och var inte elak,särkilt inte mot Joey.

-Självklart inte,varför skulle jag det?
"Jag gör väl som mamma säger,men jag kan väl små-retas med Joey?"

"Åhhhh,när kommer han!?"

-Hörru! När kommer din bror? Vi måste åka nu,så att vi kan hämta dom andra barnen också. säger buss-chaffören och tutar,ljudligt.
-Snart han borde komma nu.  svarar Jane och skäms för sin bror.
-Okej dags att åka,så att vi och ni inte kommer försent till skolan. säger buss-chaffören och startar bussen,och börjar köra i hög fart mot nästa gata för att hämta upp nästa barn.

 

Sådär,nu är del 2 av "Att Leva LIVET" slut,vad tycker ni?

Och tyvärr kommer "Mitt Liv som kändis" komma imorron istället.


Daina

Presentation


Vi är 2 bästisar som heter Daina och Cathy, vi älskar Sims 3,såklart;)

Fråga oss

8 besvarade frågor

Nyheter,kommande och nytt

Nytt: Vi har Tagit upp 30-dagars utmaningen!

 

Som kommer: Mitt Liv som Kändis, kanske ?

 

Vi är: Offline

 

Kommentera gärna! :)

 

Kontakta oss på: welovethesims3@spray.se 

Bloggen startade den 8:e September 2011.

Omröstning

Vilken är din favorit av The Sims 3 spelen?
 Leva Livet
 Kvällsnöjen
 Husdjur
 Drömjobb
 Alla prylpaket
 Hatar Sims
 Alla är okej,har ingen favorit
 Gillar alla lika mycket
 Ingen kommentar

Kalender år 2011

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök efter inlägg

Senaste inläggen

Historier

Följ gärna dom 2 kommande historierna! "Att Leva LIVET"

  En historia som är baserad och handlar om sims 3 Pryl-paketet "Leva Livet"  och "Mitt liv som kändis"  
---

Oväntad
 
En berättelse skriven av Cathy.
Deras värld vänds uppochner när Oväntad kommer in i deras liv.
Hur kommer det gå?
Få reda på det genom att följa serien;)

Kategorier

Spelen som kommer/har kommit

DRÖMJOBB

Där du kan följa med dina simmar till deras jobb och göra dom till stjärnor och ha en bra karriär. Kanske ska din sim bli brandman? Eller dektektiv?Skulptör? Allt är möjligt i Sims 3 expansions paketet Drömjobb.

 

 

 

Kvälssnöjen.

Vågar du förena dig med mörkrets makter?

Du kan nu bo i lägenheter eller bli världsberömd,kanske skådespelare eller vill du blanda drinkar istället?

Vill du spendera natten på innestället eller vill du kolla på alla snyga design möbler?

 

 

LEVA LIVET

 

Allt förbarn och tonåringar.

Köp trädkojor och annat skoj! Kör en sväng runt området i barnvagnen med din lilla bebis och dekorera rummet med prinses-tema eller låtsas att du är i rymden.

Kommentarer

Din kommentar räknas!

Vi blir glada för alla kommentarer som ni läsare skriver. (Undantag elaka/kränkande kommentarer).

Så du får gärna skriva en kommentar om vad du tycker och vad du gillar med vår blogg.

Vi blir jätte glada för varje kommentar,kom ihåg det. Din kommentar räknas!

Sims 3 spelen

Arkiv

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards